onsdag 27 november 2013

På väg in i en ny säsong. Är det leenden? En lugg faller ner. Jag ser inte. Hon vandrade i mina fotspår en gång. Jag vände mig om och såg henne ibland. Pulsen gick upp, men jag förstod nog aldrig riktigt vem som var jagad. Vem som lekte med vem.

Och nu, en ny säsong. Grenar bryts men jag har slutat att vända mig. Andra ansikten nu. En annan omgivning. Grenar bryts av. Jag hör dem, men de finns inte. Jag behöver inte blunda för att se. I staden, ett annat ljus. Andra förutsättningar för jakt.

Jag minns när du kom nära nära och viskade 'sover du?'. Jag var vaken men kunde inte röra mig. Jag blundade men byggde städer omkring bilden jag hade av dig. Jag var vaken men din doft skrämde mig och jag skulle göra vadsomhelst för att inte riskera att piedestalen jag byggt till dig rasade.

Det var så nära du kom. Andra ansikten nu. Avgaser, ekon och andra ansikten. Impulsen ber mig vända mig om, men jag vet ju att det inte fastnar några fotspår i asfalten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar